Bikiniproof de zomer in!

large Strakke buik, geen blubberbenen en flubberarmen, oftewel: een bikini body! Elk jaar beginnen duizenden meiden zich rond mei weer naar de sportschool te slepen om al het aangegeten vet van kerst er weer af te trainen. En logisch ook, want wie wilt er nou niet goed uitzien in een bikini? Maar moet je dan echt afgetraind zijn om trots op het strand te kunnen liggen?

Persoonlijk vind ik het wel ‘mooi’ als je een platte buik hebt, maar je kunt er ook te ver in gaan. Een sixpack bij vrouwen vind ik dan ook echt niks. Maar ook meiden met wat meer een ‘buikje’ kunnen prima in een bikini op het strand liggen, uiteindelijk gaat het erom of jij je er fijn in voelt. En eerlijk? Niets is mooier als een vrouw met zelfvertrouwen.

Jaja, zul je denken, die heeft makkelijk praten. Zelf heb ik ook totaal geen zelfvertrouwen. Ik kijk altijd erg kritisch naar mezelf en weet bijna nooit iets positiefs te zeggen. Maar langzamerhand komt daar verandering in. Ik ben inmiddels 7kg afgevallen en doe elke dag m’n oefeningen en ga ongeveer 2 à 3 keer per week een flink stuk skaten. Oké, de afgelopen twee weken niet, maar dat komt door de operatie. Maar langzamerhand ben ik de oefeningen weer aan het oppakken. Mijn motivatie? Er beter en gezonder uitzien. Ik hoef geen maat 32 te passen en een sixpack te hebben. Daar doe ik het niet voor. En aan iedereen die het wel daarvoor doet: je kunt maar beter stoppen. Op die manier maakt het trainen en het afvallen je niet gelukkig, eerder depressief…

Voor de meiden die graag een paar kilo kwijt willen en dat op een gezonde manier willen doen, hieronder vind je een paar handige tips!

water drinken body unlimited

1: Drink véél water!

Water is niet alleen calorieloos, het spoelt ook nog eens je systeem leeg! Ook helpt het vet beter te verbranden en vult het. Water vult? Ja! Als je een glas water neemt voor het avondeten zul je zien dat je minder op kunt, maar toch een vol gevoel hebt. Probeer elke dag ongeveer 1,5 liter water te drinken. Vaak hoor je mensen zeggen dat je minstens 2 liter moet drinken, maar dat is onzin. 1,5 liter is meer dan genoeg. Bovendien kun je ook een kop thee nemen of een kop koffie.

2

2: Sport, maar met mate

Sporten is goed voor je, maar alleen als je het met mate doet en het rustig opbouwt. Als je begint met hardlopen kun je wel gelijk een marathon mee willen lopen, maar je lichaam is dat niet gewend. Bouw alles dus rustig op, totdat je lichaam voelt dat je het aankan. Ga ook niet te veel pushen en verwacht in het begin niet te veel ervan. Ook zijn er een aantal oefeningen (buik, bil en been) die je wel dagelijks kunt doen. Zo versnel je de toename van de spieren. Maar ga ook met de oefeningen niet pushen. Begin met een halve minuut van elke oefening en bouw dit per week op. Je kunt zelf het beste inschatten tot wat je in staat bent.

tumblr_m8k6hgy6iz1r04xyvo1_500

3: Zelfvertrouwen is het mooiste wat je kunt hebben

Je hoeft geen Doutzen te zijn om mooi te zijn. Ja natuurlijk, het zou fantastisch zijn om er zoals haar uit te zien. Maar dat doe je niet, dus moet je kijken naar wie je wél bent. Kijk naar al het mooie wat je hebt. Mooie ogen? Met de juiste make-up kun je ze laten stralen. Brede heupen? Met de juiste kleding kun je het accentueren en wordt alle aandacht daar naartoe getrokken. Iedereen heeft wel iets moois van zichzelf. Zo ben ik erg trots op mijn vingers. Klink misschien apart, maar ze zijn lang, dun en naar mijn gevoel vrouwelijk. Ook ben ik tevreden over mijn ogen. Zo zie je maar, ook al is het je rechter kleine teennagel, er is altijd wel iets waar je trots op kunt zijn. Laat het zien, de hele wereld mag het weten. Kin omhoog, borst vooruit en tover een glimlach op je gezicht!

large (1)

Voor een blogpost over de zomer van 2013 ben ik op zoek naar een aantal meiden die een foto in willen sturen van hun ‘summer 2013 moment’. Heb jij iets meegemaakt of ga je iets doen wat je graag wilt delen? Laat het me weten! Alle foto’s kunnen ingezonden worden naar beautyandnails7@gmail.com

Liefs en tot de volgende keer,

Cynthia

getagged:, , , , , , ,

Geef een reactie

