Mijn favoriete BB cream

20130620_121249 Zo’n beetje alle merken hebben er wel eentje op de markt gebracht: BB cream! Deze cream zou in tegenstelling tot foundation de poriën niet verstoppen, maar wel een mooie, egale huid geven. In het begin moest ik niks van BB creams hebben, maar inmiddels heb ik zelfs al mijn twee favorieten, allebei van Garnier

Vele van jullie zullen de BB creams van Garnier al wel kennen. Er zijn drie varianten; de dagelijkse all-in-one verzorging, gemengde tot vette huid en de anti-age. Ook hebben ze sinds kort een oogroller (klinkt veelbelovend!). BB creams bestaan al ruim een jaar, maar waarom kom ik nu dan pas met deze blogpost? Ik wilde jullie graag mijn favorieten laten zien, en dus begin ik met de basis voor gezichts-make-up! Ik heb van beide de ‘lichte huid’ variant, omdat ik een hele lichte huid heb van mijzelf.

20130620_121305 20130620_121342

Ik laat jullie steeds de twee verschillende creams naast elkaar zien, zodat het verschil duidelijk is. Links zie je steeds de gemengde tot vette huid en rechts de dagelijkse all-in-one verzorging.

20130620_121325 20130620_121400

Het grootste verschil is denk ik toch de verpakking. Allebei hebben ze een tube-vorm, maar de inhoud verschilt. In de linker zit 40ml en in de rechter 50ml.

20130620_121515 20130620_121736

Dan is het nu tijd om jullie de cream te laten zien. Je kunt goed zien dat de gemengde tot vette huid erg vloeibaar is, de ander niet. Het is wel een voordeel met uitsmeren, alleen je moet erg goed uitkijken met het openen van de dop. Omdat het zo vloeibaar is loopt de BB cream er snel uit. Daarom zet ik hem altijd ondersteboven in de verpakking, zodat hij niet iedere keer ‘lekt’.

20130620_121539 20130620_121759

Er is ook een verschil te zien met het uitsmeren van de creams. Doordat de linkse geschikt is voor de vette huid trekt het sneller in de huid. De cream rechts blijft als het ware een beetje op de huid liggen.

20130620_121610 20130620_121917

En *poof* weg is het verschil! Al vind ik de gemengde tot vette huid wel het fijnst, omdat het sneller intrekt en mijn huid egaler maakt en het er minder ‘vet’ uitziet. Maar ook over de all-in-one ben ik zeer tevreden. Op het moment gebruik ik met dit warme weer geen BB creams. Mijn gezicht is nu al redelijk bruin en ik heb geen puistjes of wat dan ook, dus BB cream is nu overbodige luxe. Als het weer kouder wordt en mijn gezicht weer bleker is ga ik deze creams zeker weer gebruiken!

Welke BB creams gebruiken jullie? En gebruiken jullie ze nu ook met het mooie weer, of laat je het toch in je make-up tasje zitten? Ik ben benieuwd!

Liefs, Cynthia

Volg Beauty and Nails ook op social media! * Twitter * Facebook * Instagram * Bloglovin’ *

getagged:, , , , ,

Geef een reactie

