Mooi haar: zó doe je dat!

Omega-3-mooi-haar Mooi, verzorgd en glanzend haar, wie wilt het nou niet? Vaak zijn het van die kleine dingen die onze warrige haarbos in een mooie, glanzende coupe veranderen. Maar wat zijn nu precies die dingen die je moet doen? 

In dit artikel zal ik jullie vertellen wat je kunt doen om je haar mooi te laten glanzen. Ook vertel ik jullie mijn haar “geheimen”. In alle eerlijkheid ben ik zelf nog maar twee weken bezig met mijn “nieuwe” manier van haarverzorging. Maar in alle eerlijkheid: het is zacht, glanzend en pluist niet! Een enorme verandering als ik kijk naar mijn haar van ongeveer een half jaar geleden!

Het is erg belangrijk om te weten welke producten je nodig hebt, en welke het beste bij jóuw haar passen. Niet alle dure merken werken goed bij iedereen, soms voldoet een goedkoop merk meer dan genoeg. Vraag daarom jouw kapper altijd om raad. Ik heb eerlijk gezegd het geluk dat mijn kapper naar mijn haar kijkt en niet naar haar eigen inkomsten en dus niet haar producten aanraadt. Zelf gebruik ik bijna altijd Andrélon, zowel shampoo als conditioner. Ook heb ik een zwak voor Gliss Kur, wat mijn haar sterk en glanzend maakt.

20130617_162653

Hier zie je de producten die ik dagelijks of anders om de dag gebruik. Tegenwoordig was ik mijn haar om de dag, tenzij ik gesport heb of iets anders waarbij mijn haar vies word. Ik ben sinds kort erg schoon op mijn haar en wil het ook graag schoon houden. Ook borstel ik mijn haar nu met regelmaat, zodat de klitten er uit geborsteld worden en mijn haar blijft glanzen. Voor een optimaal resultaat kun je beter een zachte borstel met haar nemen. Deze nemen het vuil beter op en zorgen ervoor dat het haar gelijkmatig geborsteld wordt.

20130617_162708 20130617_162720

Op het moment ben ik helemaal weg van de Andrélon Levendige Kleur shampoo. Zoals jullie weten heb ik een tijd geleden mijn haar geverfd (klik hier om het artikel te lezen), en om de kleur zo goed mogelijk te behouden gebruik ik nu dus kleurenshampoo. Het helpt echt om de kleur mooi te behouden én het verzorgd mijn haar goed. Maar ook als mijn haar niet geverfd is was ik mijn haar altijd met Andrélon, ik ben gewoon fan van het merk!

20130617_162851 20130617_162859

Deze Kruidvat intensieve kleurconditioner heb je waarschijnlijk al eerder voorbij zien komen. Het zit namelijk in de easy color mousse verpakking. Helaas is de inhoud ervan erg klein, waardoor je er hooguit 5 keer mee kan doen. Sommigen maken het op in slechts 1 of 2 keer, maar ik ben zelf nogal zuinig op conditioner. Dat is voornamelijk omdat ik weet dat een kleine hoeveelheid meer dan voldoende is om je haar mee te wassen. Ook doe ik nooit conditioner op mijn hoofd, alleen vanaf mijn nek en dan vooral goed in de punten masseren. Als je conditioner op je hoofd doet, word je haar weer snel vettig. Nu weet ik dat sommigen het fijn vinden als hun haar wat ‘vettig’ is, maar daar heb ik persoonlijk een hekel aan. De conditioner twee minuten laten intrekken en dan goed uitspoelen.

20130617_162734 20130617_162746

Deze hair repair van Gliss Kur werkt fantastisch! Na het wassen van mijn haar en het handdoekdroog maken spray ik er wat van in mijn haar. Dan borstel ik mijn haar goed. Het ruikt heerlijk en maakt mijn haar zijdezacht! Ook versterkt het je haar en laat het glanzen. Ik noem het een echte aanrader!

20130617_162801 20130617_162830

Wat ik ook een aanrader noem zijn deze crème pompjes van Andrélon. Het ruikt erg lekker en geeft een mooi volume aan je haar. Het beschermt je haar ook voor een groot deel bij hitte, zoals föhnen of stijlen. Als mijn haar handdoekdroog is doe ik er twee ‘pompjes’ van in mijn haar, vanaf ongeveer mijn oorlijn. Goed inmasseren en laten zitten. Nog even goed door je haar kammen. Dan kun je je haar helemaal droog föhnen (wat ik vaak doe), of je kunt het vastzetten met een klem en gewoon laten drogen. Af en toe nog een keer kammen of borstelen. There you go: zacht, mooi en verzorgd haar!

Nu weet ik wel dat er veel verschillende meningen zijn over het aantal keer je haar wassen. Sommigen doen het elke dag, anderen maar 1 of 2 keer per week. Ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel je haar kan hebben, en of je veel sport of niet. Ook speelt regelmatig naar de kapper gaan een grote rol. Als je maar 1 keer per half jaar (om maar een uiterste te noemen) naar de kapper gaat, ziet je haar er sneller dof en ‘dood’ uit. Elke maand vind ik ook weer een tikkeltje overdreven. Maar eens in de 6 à 8 weken is wel aan te raden. Maar je moet er ook maar het geld voor hebben.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ritueel voor haarverzorging en de producten die jullie daarvoor gebruiken. Ook ben ik erg benieuwd of jullie ervaring hebben met deze producten, of dat jullie na het lezen van deze blogpost de producten ook willen gebruiken.

Liefs, Cynthia

getagged:, , , , , , , , ,

One thought on “Mooi haar: zó doe je dat!

  1. Angela 20 juni 2013 om 13:17 Reply

    kijk, hier heb je wat aan! Ik ben zelf ook vaak zoekende naar goede producten. ben niet gauw tevreden zeg maar.. hihi.
    Ben zelf ook al weer met andrelon begonnen en dat bevalt nog wel. maar de gliss kur ga ik na jouw verhaaltje toch ook wel eens proberen.

Geef een reactie

