Kruidvat Easy Color Mousse

20130605_144054 Gisteren heb ik voor de eerste keer zelf mijn haar geverfd. Het is al wel eens eerder geverfd, maar dan door mijn kapper. Van een vriendin hoorde ik dat Kruidvat eigen merk haarverf goed én goedkoop is. Bij de kapper ben ik normaal gesproken rond de €50 kwijt, en nu slechts €7,69!

Ik heb gekozen voor 5.5, mahonie. Deze bruine kleur met een roodachtige gloed leek me erg mooi. Het is een warme kleur, iets wat ik graag wilde. Het haar dat ik had was veel donkerder. Hieronder zie je een foto van mijn haar vóór het verven. Door het zonlicht lijkt het alleen veel lichter dan dat het in werkelijkheid was.

20130604_192639

En dan nu aan de slag!

In de verpakking zit:

  • Ontwikkelvloeistof
  • Kleurmiddel
  • Intensieve kleurconditioner
  • Pompje
  • Handschoenen
  • Gebruiksaanwijzing

20130605_144109

Bij de eerste stap trek je de handschoenen aan en meng je het kleurmiddel met de ontwikkelvloeistof. Die kantel je voorzichtig 5 keer. Ga niet schudden met het mengsel! Daarna pomp je  de mousse op de palm van je hand. Als het nog vloeibaar is kantel je het mengsel nog 1 à 2 keer, daarna zou het goed moeten zijn voor gebruik. Breng vervolgens de mousse aan op droog haar en begin in je natuurlijke scheiding. Maak vervolgens een nieuwe scheiding en herhaal dit aan beide kanten tot alles goed bedekt is. Breng daarna de mousse aan in de rest van je haar. Na 30 minuten spoel je de verf uit tot het water geen kleur meer heeft en verzorg je je haar met de kleur conditioner. Spoel je haar nogmaals goed uit met lauwwarm water.

Hieronder zie je een foto waarbij de mousse in mijn haar zit.

20130605_150628

Na het uitspoelen en verzorgen van mijn haar begon ik met mijn dagelijks ritueel voor mijn haar, waaronder ook alles droog föhnen. Als het nog nat is zie je de kleur nog niet helemaal goed zoals het is. Toen ik het had geföhnd zag het er al een stuk beter uit. Hieronder zie je een paar foto’s van hoe het geworden is.

20130605_163623 20130605_161420 20130605_161354

Zoals je kunt zien verschilt het bij welk licht erop valt. Bij zonlicht is het warmer van kleur dan bij kunstlicht, waar het bijna paars van kleur lijkt. Zelf ben ik erg tevreden over het resultaat. Het is nog wel erg wennen na mijn donkere haar, maar ik vind het wel veel mooier en voller. Hieronder nog twee voor en na foto’s. (Links is voor, rechts is na.)

20130605164452134 20130605162246297

Wat vinden jullie er van? Zou je zelf ook de Kruidvat Easy Color Mousse gebruiken of laat je het toch liever door de kapper doen? Het fijne aan deze mousse is dat het niet drupt, zoals op de verpakking staat. Geen geknoei dus in de badkamer! Hoe lang de verf mooi blijft weet ik nog niet, het zit er pas één dag in. Zodra ik er meer over weet laat ik het jullie weten!

getagged:, , , ,

2 thoughts on “Kruidvat Easy Color Mousse

  1. […] Levendige Kleur shampoo. Zoals jullie weten heb ik een tijd geleden mijn haar geverfd (klik hier om het artikel te lezen), en om de kleur zo goed mogelijk te behouden gebruik ik nu dus […]

  2. […] Levendige Kleur shampoo. Zoals jullie weten heb ik een tijd geleden mijn haar geverfd (klik hier om het artikel te lezen), en om de kleur zo goed mogelijk te behouden gebruik ik nu dus […]

Geef een reactie

